Het guerilla marketing idee van 2012

De vrieskou heeft ons kikkerlandje bereikt en in Friesland wordt men al nerveus. Het E woord wordt genoemd!
De Elfstedentocht heeft in het verleden één van de grootste guerilla marketing actie gehad die ons land gekend heeft. Want in 1997 stond iedereen langs de route met de welbekende Unoxmuts op zijn hoofd. Mocht de tocht der tochten dit jaar weer verreden worden dan zullen ongetwijfeld de Unoxmutsen, AH hoedjes, opblaasklapschaatsen van merk X etc etc langs de kant te spotten zijn.

Maar ik denk dat het volgende idee misschien nog wel veel opvallender is! Waar zullen de camera’s de hele tijd op gericht staan? Op het ijs natuurlijk! En wel op de meest beroemde knelpunten zal de NOS haar posities hebben ingenomen. Dus zorg dat je boodschap op het ijs te zien is. Hoe doe je dat zul je je afvragen. Heel simpel, maak een redelijk groot sjabloon van je merk of merknaam en leg deze op het ijs. Maak met een mini slijptol een klein spoor in het ijs en giet daar water met kleurstof in de kleur van je huisstijl in. Als je de tweede gedaan hebt ga je terug naar de eerste, giet er een emmertje water over heen en de vorst doet de rest. De volgende dag zal iedereen je merk zien in het ijs!

Succes met uitvoeren! (als de beveiliging niet wordt aangescherpt door dit artikel..)

2 Comments

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *